Az üvegfestmények készítésének nincsenek nagy pillanatai. Minden egyes munkafolyamat órákba, napokba kerül. Az elkészülte hetekbe,hónapokba. És a végeredmény évekig, évtizedekig képes gyönyörködtetni a szemlélőt. A fotográfus viszont a nagy pillanatot szeretné elkapni. Az alkotó pillanatot, a mű megszületését. A mester teremtő erejét, azt a századmásodpercet, amikor a szellem anyaggá változik, stb,stb.... De mivel ilyen pillanat nincs, ezért ha a fényképész üvegfestőt szeretne fotózni, akkor világon mindenütt használt etalon recepthez nyúl: Valamilyen világító alkalmatosságra feltesznek egy teljesen elkészült üvegfestményt, amin már nincs semmilyen tennivaló. Majd elé állítják a mestert, hogy fogjon a kezébe egy botot, vagy bármilyen szerszámnak tűnő eszközt, és megkérik, hogy tegyen úgy mintha csinálna valamit. És már kész is az elkapott pillanat. Szóval, ha valaki ilyen képekről szeretné ellesni a titkos szakmai fogásokat, trükköket, az igen hosszú és kalandos kerülő útra készüljön fel.
Az elkapott pillanat
2013.01.04. 22:52
Sós Károly
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://templomablakanno.blog.hu/api/trackback/id/tr524998845
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
